Baking for Dummies - Kärleksrutor

Första receptet blir kärleksrutor! Dem här brukar vara väldigt vanliga både på café och i hushållen. Du vet dem där bruna rutorna med cocos eller strössel på - Ingen aning? Följ receptet så får du se! :D
Du behöver följande:
Till Smeten
3 ägg
4 ½ dl socke r
225g smält margarin/smör
2¼ dl mjölk
6 dl vetemjöl
3 msk kakao
2 tsk vanillinsocker
3 tsk bakpulver
Garnering (du vet det där goda ovanpå!)
3 dl florsocker
1 msk kakao
5 msk starkt kallt kaffe
3 msk smält smör
2 tsk vaniljsocker
Kokosflingor eller strössel
Nu börjar vi!
1. Plocka fram + Ugnen på 200 grader!
Det är viktigt att du vet att allt du behöver finns hemma!
2. Smält margarinet till smeten
Medan det smälter kan du göra nr 3, glöm bara inte bort margarinet!
3. Vispa sockret och äggen pösigt

4. Blanda i margarinet och mjölken
Rör om
5. Blanda vetemjöl,kakao,vanillisocker och bakpulver
Blanda ner detta i smeten medan du vispar
6. In i ugnen! (långpanna)
Ta ut den när den börjar stelna. Stoppa ner en provsticka och kolla om den är genomgräddad, att ingen smet är kvar på stickan. Om du inte har en sticka kan du ta en kniv också men kniven gör större märken.
7. Klar = ta ut ur ugnen och låt kallna
8. Garnering Blanda ihop allt
När kakan börjar bli kall kan du blanda ihop garneringen och lägg ut den på kakan. Ta en slickepott eller sked och dra ut garneringen så det blir ett jämt lager
9. Strö på Kokosflingor!
10. Skär rutor och där har du en god kaka!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där heter mockarutor och sluta snacka skit om dem, vaddå Baking for Dummies, tyst märe. Sånna brukar jag baka och jag är då fan inte dum. Sluta yttra sådana åsikter, folk kan faktiskt ta illa upp, jag mår dåligt nu

2010-04-21 @ 23:35:54
Postat av: Anna - Den evige Ynglingen

Haha, det finns nog många olika namn på de. På det receptet jag hittade hette de kärleksrutor och så får de också heta på min blogg. Sedan snacka skit? Det kan jag inte svara på för jag har ingen aning om vad du menar.

Baking for dummies är inte ett uttryck du kan översätta rakt över. Det betyder ungefär: "Bakning för nybörjare", eller "Bakning för den som har tummen mitt i handen". Alltså: dummies refererar inte till dumisar. Sök på uttrycken "Baking for dummies" på internet och jag är säkert på att du kommer förstå uttrycket lite bättre! Du kommer nog snubbla över uttrycket om du far till england eller andra länder som pratar engelska. Du kommer nog också snubbla över uttrycket om du börjar besöka bloggar på engelska.

Först och främst är det ingen åsikt, som sakt, du måste lära dig vad uttrycket är eftersom det inte kan översättas rakt av. Jag får en känsla av att du är hyffsat ung så du har nog inte så stor erfarenhet av engelska uttryck. Rekommendation: läs fler engelska internetsidor!

Jag menar absolut inget illa med min kategori men om du mår dåligt på grund av ett uttryck du inte ens vet betyder måste jag tyvärr rekommendera dig att söka hjälp så du inte hamnar i en depression.

Hoppas du är nöjd över mitt svar :)

2010-04-22 @ 09:09:02
URL: http://denevigeynglingen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0