Filosofering: Skönhetsprodukter

Go kväll! Nu har jag filosoferat på en grej ganska länge, nämligen skönhetsprodukter. Det är så att jag tycker om dessa, t ex smink, lotion, hårfärg, men det är alltid så mycket snack om att man bara köper de på grund av samhället, könsroller osv. Känner du igen det?
Men vad har t ex könsroller med att göra i fall om jag bestämmer mig att köpa smink eller färga håret? Kanske bestämmer jag mig för att köpa lotion för flera hundra kronor men är inte det då mitt val? Jag förstår inte vad politik har något att gör med mitt val att köpa skönhetsprodukter. Om du anser att skönhetsprodukter är bara slöseri med pengar eller att det finns bara för att företag ska tjäna pengar så behöver du inte köpa dessa produkter. Anser du att kvinnor använder smink därför kvinnors "roll" ska bära smink så har du ett val - att följa denna roll eller att bara vara du.

Dem som kan inte göra självständiga val - vem väljer åt dem?

Kommentarer
Postat av: Tess

åherrejesus, jag hade inte kunnat klara mig utan hårprodukter. mitt hår gör mitt utseende typ haha :)



sv: jo gör det! :D har du lika sjuk humor som jag händer det mycket roligt i den :)

åhgud, ska vi byta mamma? ;) haha. däremot är jag farlig med mitt studiebidrag, förra månaden slösa jag upp alltihop första dagen jag fick det!

men nu har jag lyckats hålla mig, har någon hundralapp kvar höhö. men MÅSTE verkligen spara då jag ska köpa löshår för nästa bidrag :)

2010-03-09 @ 23:33:00
URL: http://cupie.blogg.se/
Postat av: Elijah

Sv:

Haha hur kan du med och missa morgonsolen vid 8 typ, det är så skönt att gå ut och jogga då när typ ingen är ute och man har allt för sig själv. =)Men ja menar är man inte morgon människa så e man inte.. Borde bli! :P



Men ja förstår, det är faktiskt säkrare och jogga när man är mer än en ute. Gillar tankesättet!!

2010-03-09 @ 23:42:31
URL: http://elijahltl.blogg.se/
Postat av: Tess

åh vad jobbigt :( mitt hår är så otroligt jävla tunt (hatar det) så jag måste använda extra mycket produkter (endel hade nog kallat det onödigt mycket) för att få lite volym som HÅLLER sig, jätte jobbigt



ja då kommer du nog älska den :) och att johnny depp är med är ju bara ett STORT plus, eller? ;)

hahah men mamma kan iaf bjuda på godis, och ifall jag vill roa mig med nånting. och hårfärg + andra produkter ifall vi bara råkar vara och handla & jag bara råkar hitta nåt jag vill ha hihi <;

OJ JÄVLAR. det var inte lite pengar!

dock spenderade jag 2000 på en dag, men det var födelsedagspengar så det kanske inte räknas hah. men var jag rik hade det nog blivit en & annan tusenlapp per vecka, men måste fan skärpa mig. om 2 år är jag ju ute från huset om jag får bestämma :)

2010-03-09 @ 23:44:09
URL: http://cupie.blogg.se/
Postat av: Tess

hoppsan, mitt behöver man bara klippa topparna & lite uppklippt om man vill och sen är det klart. och platta tar inte ens 5 minuter. men allting har sina för & nackdelar :) fast mellantjockt hade varit perfekt! inte för tjockt, inte för tunt. bara.. fint och obesvärligt! haha

hahahah ojdå 8D men äsch, känn ingen press. min brorsa kommer nog bo hemma resten av livet.

oj vad spännande att flytta till london! :D hade också jätte gärna bott och jobbat utomlands, men vet inte om jag vågat flytta till ett spritt språng främmande land helt själv :o men det låter super kul! :)

vad hade du tänkt plugga på universitetet? :D

nej jag förstår det inte heller, men det bara blir så. man går i affären med vetenskapen att man har pengar, och så råkar man se nåt som man plötsligt blir sugen på och köper. man behöver knappt ens vara sugen för att köpa det.. sjukt det där alltså >: nån mänsklig ovana haha

2010-03-10 @ 00:07:39
URL: http://cupie.blogg.se/
Postat av: Elin

Hahah åh va orättvist :(

2010-03-10 @ 06:53:13
URL: http://nyggee.blogg.se/
Postat av: marielle

Haha ja skorna är hur söta som hellst! Nej då, mackan va det inget fel på, helt underbart god!! :D

2010-03-10 @ 14:26:23
URL: http://petterssonmarielle.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0