Vissa straffar Gud genast?

Go kväll!
Har du hört uttrycket "Vissa straffar Gud genast"? Jag fick höra det för några år sedan och gillar det verkligen, inte för att jag tror på att något/någon gud finns och kan bokstavligen straffa någon. Nej, det handlar nog mer om ironin i uttrycket som har fått mig att falla pladask.

Varför allt detta prat om ett uttryck? Det var så att jag såg en artikel på Dn.se (så klart) som fick mig att tänka just på det. Det handlar om 4 män som rånade en gulbutik i Varberg, satt sig i sin stulna Jaguar, for iväg och .. kraschade! Tyvärr så omkom en av rånarna vilket tog bort lite glädje över att de inte kommit undan ...

Vissa straffar Gud genast?


Kommentarer
Postat av: anonym

De krockade inte, utan körde av vägen.



Det var en av rånarna som omkom.

2010-10-01 @ 12:23:30
Postat av: Anna - Den Evige Ynglingen

Sv: Ursäkta att jag inte uttryckte mig tillräckligt tydligt, hoppas du är nöjd över min korrektion.

2010-10-01 @ 12:40:10
URL: http://denevigeynglingen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0